sunnuntai 16. syyskuuta 2012

Jumppakenkäasiaa

Aasin siltaa inkkarisaappaista treenijalkineisiin. Ennen vanhaan ostettiin jumppakengät, ja niillä tehtiin kaikki sisäliikunta, sählystä aerobicciin ja salille. Toista on nykyään. Ei mitenkään ole mahdollista pärjätä yksillä jumppakengillä! Mulla on Rykän varrelliset ja tukevat fitness-kengät, joita olen käyttänyt ehkä kymmenen kertaa. Ne on hyvät, tosi hyvät. En oikein tiedä miksi ne on jääneet kaappiin. Ehkä mä kaivan ne kyykkykavereiksi heti ensi viikolla.



Lisäksi mulla on Adidakset tanssi-sneakerit, joista revin pohjalliset pois heti alkuunsa. Ne on kivat, tarpeeksi taipuisat ja tuettomat. Toimivat tanssitunneillakin yllättäen hienosti. :) Olen myös juossut niillä ulkona kuulan kanssa, sekä pyöräillyt salilta kotiin. Tanssiominaisuudet varsinkin paranee kulutuksella, pohja tulee liukkaammaksi kun vähän hiihtelee asfaltilla. Addut on myös tarpeeksi kapeat mun jalkaan, istuvat myös holvikaaren kohdalta toisin kuin melkein mitkään muut kengät.

Koska olen harrastanut kamppailulajeja aiemmin aktiivisestikin, olen tottunut treenaamaan paljon avojaloin. Siksi kaikki vaimennetut ja tuetut kengät tuntuu sisällä ihan kamalan kömpelöille. Olenkin aika usein salilla avojaloin tai nykyään mun "upper body training-sockseilla", eli avokassukilla, siis silloin kun en tee mitään missä tarvii oikeasti tukeutua kenkiin. Jalkatreenejäkin teen joskus ilman kenkiä ihan tarkoituksella, mutta isojen painojen kanssa kengät kyllä antaa vakautta. Onneksi nykyään jumppakengät on menossakin siihen suuntaan, että kevyt on hyvä. Silti kaikki freet ja chillit tuntuu liian paksuilta. Niimpä haaveilen ihan oikeista nyrkkeilytossuista! Niistä saa pitoa, mutta kuitenkin tuntuma lattiaan säilyy. Ostinkin kirppikseltä jotkut tossut, mutta ne tais ratketa ensimmäisissä kyykyissä kantavahvikkeesta. Jotkut leikkitossut ne kai onkin.

Suomesta on vaan tosi työlästä löytää naisten kokoisia ja fiksun näköisiä. Enkä ole sitten jaksanut nähdä vaivaakaan kauheasti. Ihan perus Box Hogit kelpaisi, mutta "eioleonloppu" oli tarjolla Intersportissa.


Ja oishan noita kaikkia supercooleja, kun viitsisi ottaa asiakseen ja hankkia maailmalta. Pitäiskö koittaa tsempata, kohta alkaa taas villasukkakausi, ja viime talvena todettiin ettei niillä ole fiksua treenata. :) Jotain tollasta:

                                                                       tai:




                                                     





     Ei ehkä kuitenkaan ihan tällasta, kai..




Glitter näyttää jotenkin huikeelta näin ruudulta, mutta kyllä ne saattais olla aika korni näky mun nuhjusten trikoitten kaverina. :D Että ehkä ei.

Sen verran otan kantaakin jalkineasioihin, että kävin pari vuotta sitten teettämässä sellaiset henkilökohtaiset tukipohjalliset. Mun jaloissa ei varsinaisesti ollut mitään vikaa tai asentovirheitä. Laitoin ne sitten lenkkareihin ja lähdin kympin lenkille. Tuloksena viikon saikku, kun kantakalvo tulehtui enkä voinut kävellä kuin korkokengillä. :D Käytin pohjallisia jonkin aikaa ihan arkitennareissa, mutta totesin ettei mun jalkaa ole tarkoitus tukea ulkoa päin. Jalkaterän lihaksetkin vahvistuu kun niille antaa tilaisuuden, ja koko vartalon tasapaino ja ryhti lähtee aikalailla sieltä alhaalta. Siksi ja omaan fiilikseen perustuen, suostun tyynyvaimennukseen jalan alla ainoastaan pitemmillä asfalttilenkeillä. Muuten mahdollisimman lähellä maata kiitos. :)

Ja tänään taas kolmosia: etukyykyt, takakyykyt, suorin jaloin mavet, selänojennukset yhdellä jalalla, pari pistoolikyykkyä ja jalkaprässi. Jostain syystä bloggailen vain jalkapäivinä, treenasin kyllä tässä välissä muutakin. Ainiin ja kahvakuulamitaleita jaettiin eilen, meijän äiti nappasi SM-pronssin, onnea sinne! :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti