sunnuntai 11. marraskuuta 2012

Puhdas ruoka vs. epä-pudding

Eilisestä "laimeasta" treenistä on pakko kommentoida se, että johonkin se meni. Koko alakroppaa särkee ihanasti. Eli välttämättä treenin teho ei automaattisesti riipu fiiliksestä, johon vaikuttaa tosi moni asia. Hyvä näin!


Siitä Fastin Puddingista. Pitäis oikeasti olla uskollinen itselleen. Mä en usko mihinkään "epäruokiin" enää. Joskus kun kerroin korvaavani aterian Diet mixillä, mieheni kysyi, miksi mä korvaan ruokaa? Niin, miksi. Kun nyt tuosta epävanukkaasta maksoin melkein kolme kymppiä, en vielä luovuta, tuunaan sitä banaanilla ja pähkinöillä Sadun vinkistä. Mutta tästä pitää nyt oppia se, että jos oikeasti uskoo puhtaaseen, aitoon ruokaan, kyllä siinä pitäis sitten pysyä. Hetken mun päässä oli harha siitä, että kun ostan pussillisen epäruoka-jauhetta, musta tulee automaattisesti tosi fit! :) Näinhän näitä myydään. Syömisessä on toki korjattavaa, mutta sukraloosi ei luultavimmin ole se juttu, millä vatsalihakset kaivetaan esiin. Siis minulle, koska mä en saa epäruokia syötyä sen enempää kuin vitamiinipillereitäkään. Uskon myös, että elämän mittaisesti ruokavalion perustaminen aidoille aineksille on kestävämpää ja terveellisempää.



Tähän aikaan vuodesta tulen erityisen iloiseksi mandariineistä. Niitten tuoksu yhdistettynä hyasinttien tuoksuun on parasta mitä voi olla! Tässä on se ero oikean ruoan ja erilaisten korvikkeitten välillä. Se kokonaisvaltainen fiilis, mikä tulee tuoreudesta, tuoksusta ja väreistä, on ihan eri juttu kuin lisäaineelta maistuva proteiinijauhe tai -patukka. Ja niinkuin olen ennenkin sanonut, mulle ruoka on paljon muutakin kuin kaloreita ja makroravinteita. Myös Vasily allekirjoittaa, löysin yhden mandariinin eteisen lattialta, se oli täynnä pikkuisia hampaan jälkiä. En tiennyt, että kissaankin vetoaa sitrukset! Tai sitten se oli todella nälkäinen.


Oranssin energistä ja valoisaa viikkoa kaverit!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti