tiistai 23. huhtikuuta 2013

Vinoutunut vartalo

Terrve kaverit! :) Mä oon tässä lähiaikoina pistäny merkille, että kropassa saattaa olla vähän epäsymmetrioita. Esim vasemmassa epäkkäässä on aika paljon enemmän patoutunutta voimaa, ku oikeassa.
Tässä vähän korostetusti, tilanne ei siis oikeasti ole noin paha:


Vinoutumisen huomaa myös esim. kylkivenytyksissä, toinen puoli kiristää alhaalta ja toinen ylhäältä. Tätä ongelmaa ei ollut silloin, kun ratsasti päivittäin. :P Hepat kun alkoi äkkiä juosta vinossa, jos ratsastaja oli pahasti vino. Nyt kun ei elävää suoristajaa ole enää käytössä, pitää vähän enemmän miettiä.

Ryhti lähtee jalkateristä. Eli luultavasti, jos vinouden huomaa niskan ympärillä, se varsinainen ongelma on jossain alempana. Olen nyt treenannut tosi alavartalopainotteisesti, eli luultavasti se kireys, joka vetää vinoon, on jossain tuolla lantion seudulla. (Ainakin persus on koko ajan kipee ja lonkat särkee ja kiristelee.) Korjausliikkeenä siis päätin kokeilla vähän eriyttää jalkoja ja tietenkin venyttelyä olen lisännyt. Tänään suorin jaloin mavetukset yhdellä jalalla seisten kuulien kanssa, sekä lantion nostot lisäpainolla yhdellä jalalla.

Pitää vielä pyytää jota kuta tsekkaamaan, että lantion luut on yhtä edessä ja samoin olkapäät. Sitä on tosi vaikea nähdä itse, tai aistia muutenkaan. Ulkopuolelta sen näkee aika selvästi, jos perus olotila on pahasti kierossa koko ajan. :)

Jumpan lisäksi availin ja venyttelin alaselkää, jalkoja, lonkkia ja kylkiä.


Nyt kun siitä valkoisesta suorakulmion muotoisesta kalasta innostuin, tein sitä huomiseksi evääksi. Keittelin myös pikku tomaateista kastikkeen, tomaatit, sipuli ja paprika hyvissä mausteissa ja pienessä määrässä vettä pehmeiksi ja sauvasuristimella soseeksi.

Satu linkkasi facebookissa oman unelmavartalonsa, tosi mielenkiintoista ja motivoivaa katsella eri tyyppisiä sporttisia ihmiskehojen kuvia! Mä olen miettinyt pitkään tekeväni kuvakollaasin mua motivoivista ihannekropista, vähän niinkuin muotibloggaajat tekee niitä kollaaseja sesongin must have- vaatteista ja asusteista! :) Sports Illustrated -matskua siis tulossa! Nyt kaksi ässää, eli sauna ja salkkarit, tack och adjö!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti