sunnuntai 27. tammikuuta 2013

Pakarannostaja

Löysin aivan huipun liikkeen tehostamaan mun jalka-pakarakuuria. Hip-thrust, eli ihan perinteinen jumppatunneilta tuttu lantionnosto. Ja jotta ei tarvii vispata koko iltaa, otetaan mukaan lisäpaino ja avuksi penkkikin jos siltä tuntuu. Tällä saa aivan mahtavan täsmäpoltteen pakaroihin ja alaselkään! Takareidet aktivoituu myös.

Kuva: http://bretcontreras.wordpress.com
Koska olen tottumaton ja heikkopakarainen, tein ihan lattialla ja pelkkä kiekko lantion päällä. Mutta kyllä tuntuu tänään ... pahalta! Tein kyllä muutenkin oikein hyvän jalkajumpan, tämä vaan viimeisteli pakaroiden täsmärääkkinä treenin. Helppo, ja sopii hyvin myös kotireeniin. Painohan voi olla mikä tahansa. :)

Edelleen jaksan ihmetellä, miten vastusharjoittelu lisää mun väsymystä. Nälän ymmärrän, kun treeni aiheuttaa lihasvaurioita ja lihas sen seurauksena korjaa itseään ja kasvaa, eli tarvii rakennusaineita. Mutta tarviiko aivot sammuttaa myös? Lisäsin tosiaan aika paljon nyt lisäravinteita, vieläkin enemmän mahtuisi. Enemmän c-vitamiinia ja rauta olis oikein hyvät kaverukset varmasti lisätä vielä pillerikasaan. Vaikka olenkin sitä mieltä, että ravinteet pitää ottaa ruuasta eikä purkista, jotenkin se sädekehä tuntuu kiillottuvan kun ottaa vitskut ja rasvahapot joka aamu. Ja sen oksettavan makuisen chlorellan. :)

Nyt sitä unta, sitä ei pysty korvaamaan millään pillerillä!

2 kommenttia:

  1. Mä oon tehnyt tota joskus pt-treeneissä, Smithissä. On kyllä tehokas!

    VastaaPoista
  2. Joo! Mää oon pitäny tätä ihan pilipali-liikkeenä, mutta kyllä kai kaikenlainen perseenmuokkaus on pilipalia, eli sopii tarkoitukseen. :)

    VastaaPoista