maanantai 28. tammikuuta 2013

Allijumppaa ja avokadon uusi kaveri.

Mulla on mun itse itselleni räätälöimässä treeniohjelmassa myös yksi päivä yläraajoille omistettuna. Se on kevyt jumppa, koska treenattavat lihakset on pieniä. :) Käsien kaverina teen vatsat, mutta teen niitä kyllä muutenkin.

Periaatteessa oon sitä mieltä, että käsiä on ihan turha erikseen bodata, jos tekee kuulalla jotain ja nostaa levytankoa usein käsillä. Tosinaisen pitääkin perustella hauiskääntö, ja tässä mun perustelu pikkulihasten omalle bodauspäivälle: minulla on kyynärpäässä jotenkin ahdasta ja kireää, tietyissä asennoissa koukistuva käsi aiheuttaa käsittämättömän kivuliaan paukahduksen kyynärpäässä ja sähköiskun omaisen impulssin sormille. Se on aivan kamalaa, ja esim. penkissä käsien asento on tosi tarkka, muuten tippuu tanko naamalle. Tästä syystä pyrin liikuttelemaan käsiä eri suuntiin ja venyttelemään myös. En tarkkaan tiedä, mikä tuolla kyynärpäässä on vikana, mutta se estää melkein kokonaan esim työnnön kahvakuulalla ollessaan paha.  Siksi siis. Nivelet on aika liikkuvaiset minulla, ja niistä jokainen tarvii tasapainoiset lihakset ympärilleen. Vähän näyttäis tuo käsi yliojentuvan.



Sitten pieni pakollinen angsti-osuus. Mulle tuli eilen erään ison päivittäistavaraketjun mainosmaili, jossa oli mm. reseptejä. Ensimmäisenä oli huikea ohje: nakkiperunasoselaatikko!! What? Tarviiko sitä jonkun reseptin että osaa sekoittaa nakin paloja perunamuusiin? Ja onko se sitten hyvää? Kun lakkasin pyörittelemästä silmiä ja tuhahtelemasta taas halveksuvasti, rullasin eteenpäin ja sieltä löytyi yksi oikein yllättävä kombo. Avokado-appelsiinisalaatti! En mä sitä niin tarkkaan lukenut, mutta nuo ainekset yhdistettynä tuntui aivan huikealta idealta! Päälle paahdettuja pinjansiemeniä. Mulle ei tuu ikinä mieleen ostaa appelsiinejä, ne on jotenkin niin työläitä. Rakastan kuitenkin nahattomaksi leikattuja appelsiinin viipaleita ja yhdessä rakkaan avokadon kanssa se oli kyllä hyvää.


Se näytti reseptikuvassa erille, appelsiini leikkaantui huonosti noin 15 vuotta vanhalla veitsellä. :D Tarvis ehkä hankkia joku vähän pätevämpi leikkain tuonne keittiön laatikkoon. Tai pari. Pinjat on muuten luomua, kävin tänään Punnitse ja Säästä-kaupassa hakemassa paljon pusseja. Parasta olivat salmiakki-maitosuklaamantelit!  Mutta siis myös siemeniä, raakakaakaorouhetta, kuivattuja marjoja jne. terveellistä juttua ostin.


Ostin myös viimein Yogi-teetä, Classic on mun suosikki niistä. Ja tämä kuperakylkinen kaunokainen on Ikeasta! Viheltävä vesipannu, ette usko kuinka innoissani olin kun se ekan kerran vihelsi! Kaikille liesityypeille hän sopii, ja hyvästelin samantien ruman vedenkeittimen. Tällä on paljon hauskempaa keittää vesi yogia varten.

1 kommentti:

  1. Ja toim. huom: Ei tuo salaatti siis ole mikään ateria herranjesta! :) Tarvii tietenkin RUOKAA kaveriksi.

    VastaaPoista